Miten tapauskäsittely etenee Euroopan kuluttajakeskuksessa?

20.11.2018


asianajaja – asianajotoimisto – Asianajotoimisto Lex Helsinki Oy – lakiasiaintoimisto – lakitoimisto – lakimies

Kun kuluttajalla on ongelma, hän ottaa kuluttajakeskukseen yhteyttä joko soittamalla tai laittamalla viestiä verkkosivuilta löytyvien ohjeiden mukaan. Myös sosiaalisen median kautta voi tehdä alustavia yhteydenottoja ja kyselyjä. Esimerkkitapauksessa kuluttaja otti yhteyttä, kun hänen lentonsa Helsingistä Tbilisiin Riikan kautta myöhästyi.

Kuluttajan lento Helsingistä Riikaan myöhästyi aluksi tovin, mikä aiheutti jatkolennolta myöhästymisen. Kuluttaja uudelleen reititettiin, mutta hän oli määränpäässä vasta noin 12 tuntia myöhemmin. Lentoyhtiö tarjosi kuluttajalle viivästyksen vuoksi yhden yön hotellimajoituksen, kyydit hotellille ja ruokakuponkeja.
Lopputuloksena lentoyhtiö kuitenkin tarkasteli Latvian Euroopan kuluttajakeskuksen yhteydenoton jälkeen tapauksen uudestaan ja kuluttajalle korvattiin 400 euroa viivästyksestä.

Asian käsittely oli kuluttajalle maksutonta. Tapauksen käsittelyssä meni noin kolme kuukautta.

asianajaja – asianajotoimisto – Asianajotoimisto Lex Helsinki Oy – lakiasiaintoimisto – lakitoimisto – lakimies – Helsinki – Espoo – Vantaa – lakimies – lakitoimisto – lakiasiaintoimisto – Helsinki – Espoo – Vantaa – sopimusoikeus – konkurssi – saneeraus – talousrikos – vahingonkorvaus – yritysjuridiikka – liikejuridiikka – työoikeus – yhtiöoikeus – lakipalvelut – asianajopalvelut – vahingonkorvausoikeus – rikosoikeus – liikejuridiikan ammattilainen – lakiasiaintoimistot